تنبلی چیست و چه راه حل هایی دارد؟!

لزوم حضور بر سر کلاس در دانشگاه

اگر دانشجو باشید حتماً با این مساله برخورد کرده اید و اگر هم در شرف دانشجو شدن هستید حتماً این مطلب را مطالعه فرمایید تا از لزوم حضور در سر کلاس درس در دانشگاه با خبر شوید.

شاید برایتان جالب باشد بسیاری از دانشجویان پس از یک یا دو ترم تحصیل در دانشگاه کم کم آن اشتیاق برای یادگیری را از دست داده و شروع به کار های متفرقه کرده و از تحصیل باز می مانند. از عوامل این کار می توان دوستی های نادرست، عدم سخت گیری استاد برای حضور و غیاب و همچنین مشکلات خانوادگی و اجتماعی خود فرد را نام برد.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که حضور فیریکی بر سر کلاس از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که حتی اگر جزوه را هم ننویسید گوش شما با مطالب آشنا بوده و با مطالعه می توانید درس را بهتر و کامل تر فرا بگیرید البته استاد نیز با شما آشنا شده و از فعالیت کلاسی بهتری برخوردار خواهید بود.

درست است که سختگیری های دانشگاه به اندازه مدرسه نبوده و نیست اما این بدان معنا نیست که دانشجویان بتوانند سوء استفاده کرده و از حضور بر سر کلاس درس خود سر باز بزنند.

تحقیقات مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی این مطلب را تایید می کند که بسیاری از دانشجویانی که سر کلاس درس حاضر نشده، شانس بسیار کمتری از قبولی در آن درس برخوردار بودهو در نهایت نمیتوانند آن درس را در آن ترم پاس کنند و یا موفق به کسب نمره پایین قبولی می شوند.

پس توصیه اکید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی حضور به موقع و مفید بر سر کلاس درس و شرکت در بحث ها و موضوعات درسی می باشد تا بتوانید همراه با کسب نمره قبولی بالا ، اطلاعات خود را افزایش داده تا در مقاطع بعدی تحصیلی و شغلی دچار مشکل نشوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *